Feb 18, 2011

Bukit Broga, Semenyih

Wah,setelah sekian lama aku teringin nak memanjat Bukit Broga ni,akhirnya kesampaian juga...nak kata tinggi,tak lah sangat sebab nama pun bukit kan,bukan gunung.hehe...kalo gunung,baru sekali je la aku daki,tu pun masa aku jadi kadet..kalo tak,takde peluang juga la nk daki2 gunung ni..hehe..
situasi semasa mendaki
aku yg kepenatan (separuh jln bru)

Nampak sangat mcm dh lama x bersenam,sekali baru separuh jalan,muke dah merah2 tahan penat..adoiiii..tak fit langsung aku sekarang ni....tapi mmg syok la..msa mule2 naik (agak2 ade dlm 60 darjah sudut tegak bukit tu),aku dh gayat semacam..dalam hati,camne la diorg sume ni leh panjat..x takut langsung..tp aku gagahkan jugak..bila dh smpai atas bukit tu,Ya Allah,indahnya ciptaan-Mu..kagum dgn keindahan dan kebesaran sang Pencipta.
mentari di ufuk timur (sunrise sgt cantik)


zira, aku n farhana...lagak dh naik bukit..

Indahnya dirasa...segar..nyaman

Gaya turun dari bukit..tgk zira,smpai terduduk dia..hehe

Ape2 pun,len kali leh pegi lagi..dekat je pon pjalannnya..x sampai 20 min je..hehe..sebab sy duk Bangi..xde hal kan..mmg syok sgat dpt mndaki bukit ni..nak g banyak kali pon xde hal,boleh sihat dengan mdaki bukit..hehhe..bayar parking rm2 dicelah-celah kelapa sawit..hihi...kalo xnk kene bayar,parking kat tepi2 jalan,tapi x jamin keselamatan kete anda la,takut kene gilis lori2 beso je..hehe...apa2 pon,selamat mendaki...adios!!!!!




No comments:

Post a Comment